החדר של עדה

מריים אלכסידזה

גיאורגיה - בכורה

כוריאוגרפיה ובימוי: מריים אלכסידזה
ביצוע: מריים דרכיה – רקדנית ראשית, הבלט העכשווי גיורגי אלכסידזה טביליסי
מוזיקה: ניקה מצ'יידזה
קונספט רעיוני: דייוויד מזיאשווילי
צילום:  Tina Kazakhishvili

בתמיכת עיריית טביליסי

שיתוף הפעולה בין הכוריאוגרפית מריים אלכסידזה ובין ההוגה הקונספטואלי דייוויד מזיאשווילי נוצר בהשראתה של עדה לאבלייס, בתו של המשורר הגדול לורד ביירון. אמה של לאבלייס חששה שבתה תירש את מזגו ה"פואטי" ההפכפך של אביה, וגידלה אותה תחת משטר קפדני של לימוד מדעים, לוגיקה ומתמטיקה – חינוך יוצא דופן לאישה. אולי אלו הם שהובילו את לאבלייס להשקפה שכל דבר שניתן להמיר למספרים – כמו מוזיקה, האלפבית או תמונות – יכול גם לעבור מניפולציות על ידי אלגוריתמים במחשב. עדה לאבלייס מכונה לעיתים קרובות "המתכנתת הראשונה" ו"הנביאה של עידן המחשבים". אהבתה הכפולה לשירה ולמתמטיקה הובילו אותה לראות יופי במכונת המחשוב שהעניקה השראה לסולו החדש של מזיאשווילי ואלכסידזה: "החדר של עדה".

מריים אלכסידזה
גאורגיה
מריים אלכסידזה היא אחת הכוריאוגרפיות המקצועיות הראשונות של הבלט העכשווי בגאורגיה. ב-2011 היא הקימה את קרן גיורגי אלכסידזה לפיתוח כוריאוגרפיה עכשווית בגאורגיה, ובשנים 2016-2014 הייתה המנהלת האמנותית של פסטיבל המחול העכשווי של דרום הקווקז. ב-2016, כשעיריית טביליסי הקימה את להקת הבלט העכשווי הראשונה בגאורגיה - Giorgi Aleksidze Tbilisi Contemporary Ballet - מונתה אלכסידזה למנהלת האמנותית, ומאז היא יוצרת רפרטואר מקורי שהופך את הלהקה לבולטת בסגנון ובאסתטיקה שלה. אלכסידזה תורמת באופן משמעותי לפיתוח וקידום הכוריאוגרפיה והמחול העכשוויים בגאורגיה, תוך שהיא מבטאת חזון אמנותי המבוסס על חשיבה חופשית בכוריאוגרפיה, על חיפוש אחר צורות עכשוויות באמנות ועל שאיפה לתהליך התפתחותי מתמיד תוך שימור מסורות. צילום: Tina Kazakhishvili

עוד בערב זה

ישראל - בכורה

איטליה

ישראל - בכורה

איטליה

ערבים נוספים

9.9 - ערב הנעילה

8.9 - Im too old for this

כרטיס משולב לערב השני והשלישי 6-7.9

7.9 - הערב השלישי

6.9 -הערב השני

5.9 - ערב הפתיחה